Wednesday, June 29, 2011

Makan Kucing???

Kucing lagi... hehehe,.. Walaupun sebelum ini memang aku ada bercerita tentang kucing tapi itu sekadar memperkenalkan kucing kawan aku.. Emmm... anda pernah dengar tentang orang makan kucing??? Sebelum ini ada juga aku terdengar bahawa orang Kemboja & Vietnam memang menyukai hidangan kucing tetapi aku masih sangsi kebenaran cerita ini.... Yela, kucing binatang yang sangat comel itu dijadikan makanan memang terasa sayup hati aku...


*Gambar sekadar hiasan

Namun aku sekadar ingin berkongsi dan mungkin antara anda semua juga telah mengetahui cerita ini yang terbukti kesahihannya mengenai orang makan kucing.. Kejadian benar ini berlaku disalah sebuah restoran di Guangzhou, China..

Menurut cerita orang-orang disana terlalu obses untuk mendapatkan khasiat dari kucing ini yang dikatakan dapat menyihatkan badan serta menyeimbangi unsur "Yin" & "Yang" didalam tubuh badan mereka.. Namun apa yang menyedihkan untuk membayangkan adalah cara mereka menyediakan juadah binatang jinak ini iaitu dengan memukul mereka hidup-hidup sehingga mati atau merebus hidup-hidup sebelum dijadikan sajian... Di bawah adalah sedikit gambar penyedian juadah kucing dari Goungzhou..

Kucing-kucing yang ditangkap @ dibeli menanti untuk dimasak


Kucing-kucing yang dibunuh secara kejam

Menu yang sudah siap sedia untuk dimakan.
Lihat kaki kucing tue...eeee... macam mana lah
mereka ada hati nak makan ye.. huhuhu...

No comments:

Post a Comment